torsdag 22. april 2010

thunder

Et par dager etter ar jeg kom til Kansas i september hadde vi en "mild" tordenstorm som vekte meg opp midt på natten og skremte livet at meg. Det lynte konstant og jeg trodde minst at jeg hadde blitt kjendis over natta og at det sto et helt paparazzikorps utenfor vinduet mitt og tok bilder av meg. Jeg var livredd og visste ikke helt om dette va normalt eller hva som foregikk, så jeg listet meg ut av rommet mitt og gikk og vekte vertsmoren min. "What's going on? Is it safe to go to school?" Vertsmoren min skjønte ikke hva jeg snakket om, for dette var en mild tordenstorm. Jeg var hvertfall livredd og vi sto opp klokken fem om morgenen og satt i vinduet og tittet ut til klokken var halv sju. Da måtte jeg begynne og stelle meg og dra på skolen, for ja, det var trygt og dra på skolen i dette været. De hadde tordenstormer hele tiden.

Det gikk veldig lenge til neste tordenstorm og den neste gangen vi hadde noe torden i det hele tatt var for noen uker siden når familien min var her, som kanskje noen av dere husker. Værmeldingen meldte om tordentornadoer og jeg var atter en gang livredd. Jeg ville ut og se på tordenet for det blinket i ett sett, så jeg dro med meg lillesøstra mi og kjæresten min ut og så på. Fem minutter etter var jeg skikkelig pingle og sprang nesten inn igjen.


I dag er det enda en tordenstorm og vi går inn i noe de kaller tordensesong. Vi kommer til å ha masse lyn og torden, og det er ikke lyn og torden som hjemme i Norge. Huset rister og man trenger nesten ikke å ha på noe lys fordi det lyner så ofte. Regnet pøser ned og jeg sitter her med morgenkaffien min og en ristet skive med jordbærsyltetøy og nyter det. Jeg brukte og være livredd for lyn og torden og gjømte meg nesten, men nå nyter jeg det! Det finnes ikke noe mer koselig enn masse, masse regn, lyn og torden. Har du noen gang vært ute rett etter masse regn og bare luktet? It is wonderful

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar